צ'אקרות - מה זה?!

הצ'אקרות הן מרכזי אנרגיה הקיימות בגופינו ומתווכות בין המערכת הפיזית, הרגשית והרוחנית שלנו.בגוף יש לנו 7 צ'אקרות מרכזיות. כאשר אחת מהצ'אקרות אינה מאוזנת, בין אם פתוחה מדי או סגורה מדי, הגוף ידע זאת ויכנס למצב בו נרגיש זאת מיד, דרך מחלות או הרגשות מוזרות.  

על מנת לחיות חיים טובים, רגועים ובריאים יותר יש לאזן אותן.

איך?

קודם נבין מה כל צ'אקרה אומרת:

 - צ'אקרת הבסיס - הצרכים שלנו, הקיום, היציבות, ההישרדות, השורשיות. במצב מאוזן נרגיש שליטה על החיים. צ'אקרת המין - הרצונות שלנו, היצירתיות שבנו, האינטימיות, המשיכה, הקירבה, החיבור, ההנאה, גבולות, סקרנות, הרפתקנות, מימוש והוצאה לפועל. במצב מאוזן נרגיש נכונות להגשים את השאיפות שלנו. 

- צ'אקרת מקלעת השמש - הבחירות שלנו, עיצוב האישיות, דימוי עצמי, אגו, ביטחון עצמי וכל מרכז התחושות העצמי. במצב מאוזן נרגיש ביטחון עצמי, יחסינו יהיו בריאים ומאוזנים, כמו כן גם עיכולם של דברים והתמעתם. 

- צ'אקרת הלב - הרגשות שלנו, אהבה ללא תנאי, נתינה וקבלה, חמלה, סימפטיה, לאהוב ולהיות נאהב. במצב מאוזן נרגיש את שמחת החיים, אהבה, קבלה עצמית, צמיחה והרמונייה. 

- צ'אקרת הגרון - התקשורת שלנו, הביטוי שלנו, קשר הין מחשבות, רגשות, דחפים ותגובות. במצב מאוזן נרגיש ביטוי עצמי ויצירתי. 

- צ'אקרת העין השלישית - ההגשמה שלנו, מודעות רוחנית, חכמה וראייה רחבה, הבנה מיסטית, קבלת מסרים, הפנמה, הרמונייה בין הגוף, השכל והרגש, חיבור בין עולם הרוח והחומר. במצב מאוזן נרגיש שלוות נפש, החלטות נכונות והתעוררות רוחנית. 

- צ'אקרת הכתר - סנכרון ושפע, חיבור לאנרגיות גבוהות, מידע קוסמי, חוש ידיעה נבואי. במצב מאוזן נרגיש זרימה, מודעות, התמזגות עם הייקום.

כאשר הבנו מה כל צ'אקרה אומרת, נבין איך ליצור קשר עם הגוף:

לגוף יש חכמה מאוד גדולה, תן לו מקום, תן לעצמך מקום, היה נאמן לעצמך ולרגשותיך ותמיד הקשיב לקולך הפנימי. 

אפשר את החיים, סמוך על הייקום, הרפה והירגע!

"אדם בריא איננו ישות, הוא זרימה, תהליך דינאמי... הוא אינו נהר, אלא נהירה." (אושו-איזון בין גוף לנפש)

לא מזמן קיבלתי בתקשור משפט שיכול לתאר הכל: בריאות היא ריקוד הרמוני בין הגוף לנפש ואני אסביר, כשאינך מרגיש את גופך, גופך בריא, אתה מתחיל לשים לב אליו כאשר מתחיל כאב ומהו כאב? הארה ! נקודת מוצא לשינוי דרכיך, אתה עושה שגוי עם גופך והוא מבקש היה ער לקיומו. אותו דבר לגביי המיינד, רק שהמיינד אינו שפוי, אתה מרגיש אותו. כשהמיינד שקט, הוא אינו מורגש וכשהגוף והמיינד שקטים, אתה יכול לחוות ביתר קלות את הנשמה. 

זכרו! גופכם הוא הבית של הנשמה שלכם, שמרו עליו!

זה הזמן לשים ידיים על הגוף, לעצום עיניים, לנשום בטבעיות ולהרגיש, להרגיש את הלב, להרגיש את המחשבות, להרגיש כל חלק בגוף ולשלוח אור מרפא, אם יש צורך, תוך כדי אמירת מנטרה "ייקום יקר/בורא עולם, אני בריא/ה, אני ראויי/ה, אני שלמ/ה, כעת, תודה, זה נעשה, זה נעשה זה נעשה", כעת רוקנו את הראש ותנו לריפוי לקרות :)